יום חמישי, 3 במאי 2012

תשקיעו לטווח ארוך

      הדרך היחידה לעשות כסף במניות זה להשקיע לטווח ארוך:
אם תשאלו 1000 כלכלנים ויועצי השקעות בורסה, רוב הסיכויים ש 999 מהם יגידו לכם שהדרך היחידה להרוויח מהשקעה במניות היא מהשקעה לטווח הארוך . אכן יש בכך מן אמת מכיוון שבטווח הקצר מדדי מניות בבורסה הם מאוד תנודתיים. רובם אף יגידו לכם ואף אולי יראו לכם גרפים על כך שבטווח הארוך הממדים הללו תמיד עולים.

      אז זהו שלא כל כך :
      בואו נקח לדוגמא את מדד הנייקי 225  - מופיע בכחול בגרף בקישור:

      http://finance.yahoo.com/q/bc?s=^N225&t=my&l=off&z=l&q=l&c=^GSPC,^IXIC,^DJI

      כמו שאתם יכולים לראות בגרף מדד הניקיי (אחד המדדים החשובים של יפן) הגיע לשיא שלו (נכון לעכשיו) בסביבות שנת 1990 ומאז הוא רק יורד. כלומר אם השקעתם בשנת 90 במדד הערך שלו היה בסביבות 38,000 נקודות וכיום בסביבות ה 10,000. כלומר ירידה של כמעט 75%.
      
      או לדוגמא את שלושת המדדים הגדולים והחשובים בארצות הברית:
      הנאסד"ק באדום, הדאו גונס בסגול וה S&P500 בירוק.


     http://finance.yahoo.com/q/bc?s=^N225&t=my&l=off&z=l&q=l&c=^GSPC,^IXIC,^DJI

      מהגרף ניתן לראות שבשנת 2000 הנאסדק היה בשיאו ומאז הוא רחוק משם. והשניים האחרים הגיעו בשנת 2000 לנקודה שהגיעו אליה שוב רק בסביבות 2008 ואז ירדו וכיום הם שוב בערך באותה נקודה.
      במילים פשוטות מה שזה אומר שמי שהשקיע בנאסדק בשנת 2000 כיום מופסד על הכסף שלו ומי שהשקיע בשני המדדים האחרים מאופס או מורווח קצת.
  
      חבל להרבות במילים אך התמונה דומה גם במדדים רבים נוספים מסביב לעולם.

      אגב אחד המדדים (שלפחות בינתיים) תואם את הרעיון של להשקיע בטווח הארוך הוא מדד תל אביב 25 (שנקרא גם מדד המעוף) : כמובן שהוא לא עולה תמיד (ב 2008 הוא ירד 50% מהשיא) אבל עד כה כל כמה שנים הוא עקף את השיא הקודם שלו. לא שזה אומר דבר לגבי העתיד האם גם בעתיד הוא ימשיך כל כמה שנים לחבוש שיא חדש.


      בקיצור המנטרה של "תשקיעו לטווח הארוך", "בטווח הארוך המדדים תמיד עולים" וכו היא לא תמיד לגמרי נכונה.

      הערה חשובה: בנקודה זו אני רוצה להדגיש שאני לא כלכלן ובוודאי שלא מוסמך לתת יעוץ או שיווק בהשקעות ולכן אין לראות באמור בפוסט זה או בכל פוסט אחר בבלוג זה המלצה או התנגדות להשקעה כזו או  אחרת, כל המידע המפורסם פה הוא דעתי האישית ומוצג לידע כללי בלבד. כל הפועל בשוק ההון עושה זאת על פי שיקול דעתו בלבד!




      המידע המובא באתר הינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה