יום שלישי, 1 במאי 2012

מתחת לבלטות


     לשים את הכסף מתחת לבלטות משמעו להפסיד כסף:
יש בעצם שתי סיבות ללמה מפסידים כסף כאשר שמים אותו מתחת לבלטות :
  •  לא מרוויחים עליו עוד כסף :
הסיבה הראשונה והברורה היא שאם הכסף שלך נמצא מתחת לבלטות הוא לא "עושה" עוד כסף . כל הרעיון של השקעה כזו או אחרת הוא שהכסף יעשה עוד כסף . נגיד אם היינו שמים את הכסף בפק"מ בבנק היינו מקבלים עליו איזה שהוא אחוז כל שהוא כריבית.
  •  השווי של הכסף שלך יורד :
מדד המחירים לצרכן – המדד מראה את השינוי בעלות סל מוצרים שנקבע ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה . המדד מחושב בכל חודש בכל ומצביע על עליה או ירידה בעלות סל המוצרים.
דוגמא: אם אומרים לנו שמדד המחירים לצרכן עלה החודש ב 1 אחוז זאת אומרת שעלות סל המוצרים עלתה ב 1 אחוז. כלומר שבוע שעבר יכולנו לקנות את הסל ב 100 שקלים והחודש כדי לקנות אותו נצטרך לשלם 101 שקלים , ובעצם מה שזה אומר שהכסף שלנו שווה 1 אחוז פחות .
כדי למנוע את ההפסד של שווי הכסף (אינפלציה) ניתן להצמיד חלק ממהשקעות שלנו למדד המחירים לצרכן למשל בפק"מ בבנק או באג"ח ממשלתי צמוד מדד או באג"ח קונצרני צמוד מדד.


המידע המובא באתר הינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשירים פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה